Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie diagnozowania trudności we współpracy z uczniem.
2. Poznawanie technik i nabywanie umiejętności negocjacji i mediacji.
Program:
1. Negocjacje ? istota, zastosowania.
2. Mediacje ? istota zastosowanie.
3. Zasady prowadzenia efektywnych negocjacji oraz mediacji.
4. Znaczenie i zastosowanie umiejętności komunikacyjnych podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych oraz mediacyjnych.
5. Style negocjacji ? kiedy i z jakiego stylu warto korzystać: strategia miękkiego negocjatora, strategia twardego negocjatora, strategia sprawnego negocjatora.
6. Typologia rozmówców (uczniów, rodziców, współpracowników).
7. Perswazja (rodzaje argumentów perswazyjnych) i techniki wpływania na innych a skuteczność rozmów.
8. Asertywność ? sztuka wymiany ustępstw. Granice ustępstw.
9. Najczęściej popełniane błędy rozmowach negocjacyjnych i mediacyjnych.
10. Wypracowania indywidualnego stylu zachowań w poszukiwaniu negocjacyjnych kompromisów.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.