Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Wspieranie przedszkola dziecka młodszego do gotowości szkolnej.
2. Poznanie etapów rozwoju psychofizycznego dziecka przedszkolnego oparciu o psychologię społeczną.
3. Wiedza na temat podstawowych narzędzi diagnozy gotowości szkolnej.
4. Wskaźniki gotowości szkolnej dziecka przedszkolnego.
5. Wyrównywanie deficytów, we współpracy z rodzicami: metody, techniki, narzędzia w celu zapewnienia powodzenia i sukcesu karierze szkolnej dziecka.
Program:
1. Elementarna wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka przedszkolnego w celu obserwacji ukierunkowanej na etapu, jakim znajduje się dziecka w grupie przedszkolnej.
2. Co to jest gotowość szkolna i jakie są jej wskaźniki?
3. Zadania dla rodziców w zakresie kształtowania dojrzałości szkolnej.
4. Rola przedszkola w rozwoju osobowości dziecka i przygotowania do sukcesów w szkole: opracowanie zestawu narzędzi diagnostycznych, metod i technik wspierających.
5. Wypracowanie sposobu dokumentowania postępów dziecka potrzebnych do określenia stopnia przyrostu umiejętności i zachowań w sytuacjach społecznych.
Metody:
Metaplan, dyskusja, wykład z prezentacją multimedialną, teksty źródłowe, przykład debaty rodziców i przedstawicieli MEN- na temat gotowości szkolnej, praca w małych grupach, ?technika 356?.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.