Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza, nauczyciele, pedagodzy szkół gimnazjalnych i szkół średnich o różnych profilach.
Cele:
1. Dostarczenie rzetelnej wiedzy na temat zaburzeń odżywiania (etiologii, objawów, skutków, metod leczenia).
2. Omówienie roli szkoły w zapobieganiu i diagnozie zaburzeń odżywiania.
3. Zwiększenie kompetencji w zakresie udzielania wsparcia osobie cierpiącej na zaburzenia odżywiania.
Program:
1. Podstawowe informacje na temat bulimii i anoreksji oraz innych, rzadziej diagnozowanych zaburzeń odżywiania.
2. Etiologia i uwarunkowania zaburzeń odżywiania.
3. Kryteria rozpoznawania bulimii i anoreksji.
4. Symptomy i przebieg bulimii i anoreksji.
5. Rola szkoły w kontekście zaburzeń odżywiania.
6. Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania.
Metody:
Wykład, prezentacja multimedialna, case study, dyskusja, ćwiczenia.
Prowadzący:
Pedagog specjalny, nauczycielka wychowania do życia w rodzinie oraz trenerka umiejętności psychospołecznych. Od 2004 roku pracuje z młodzieżą, a od 2009 szkoli nauczycieli oraz pedagogów, a także pracowników służby więziennej, warsztatów terapii zajęciowej oraz pracowników korporacji. Współpracuje z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Jest współautorką publikacji ?Szkoła wolna od dyskryminacji. Materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych?, wyd. Wiedza i Praktyka, Warszawa 2013 r. oraz autorką scenariuszy lekcji WDŻ publikowanych w magazynie nauczyciela ?Mentor?.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.