Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogicznej.
Cele:
Nauczyciel po szkoleniu:
1. Zna procedurę ewaluacji zewnętrznej.
2. Potrafi interpretować narzędzia badawcze wykorzystywane w ewaluacji zewnętrznej.
3. Potrafi wykorzystać wyniki i wnioski z ewaluacji zewnętrznej do planowania pracy własnej i pracy placówki.
Program:
1. Procedura ewaluacji zewnętrznej.
2. Czynności dyrektora po zawiadomieniu o zamiarze przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej.
3. Zakres badań prowadzonych w czasie ewaluacji zewnętrznej.
4. Przygotowanie placówki do zapowiedzianej ewaluacji zewnętrznej.
5. Analiza narzędzi badawczych ? na co należy zwrócić szczególną uwagę?
6. Wyniki i wnioski z ewaluacji zewnętrznej ? jak interpretować raport i w jaki sposób wykorzystać go do planowania pracy szkoły?
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, analiza wymagań w rozporządzeniu MEN oraz kryteria potwierdzające ich spełnianie.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.