Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkoły podstawowej i gimnazjum
Cele:
Uczestnicy
1.Poznają metodę projektu edukacyjnego jako jedną z metod aktywizujących .
2.Poznają różne możliwości integrowania wiedzy i umiejętności podczas realizacji projektów edukacyjnych.
3.Uświadamiają sobie podstawowe założenia metody projektu edukacyjnego.
4.Poznają sposoby zastosowania tej metody w pracy z lekcyjnej i pozalekcyjnej.
5.Będą potrafili zaplanować pracę metodą projektu.
Program:
1.Część teoretyczna:- wprowadzenie do metody projektów.
2.Metoda projektu wśród metod aktywizujących.
3.Rodzaje projektów edukacyjnych.
4.Efektywność metody projektów.
5.Umiejętności kształtowane u uczniów podczas pracy metodą projektów.
6.Modele integrowania wiedzy i umiejętności.
7.Etapy pracy metodą projektu.
8.Opracowanie przykładowego tematu projektu interdyscyplinarnego i przedmiotowego oraz harmonogramu działań.
Metody:
Elementy wykładu interaktywnego, praca w grupach, burza mózgów, dyskusja.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący: Dyrektor Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu w latach 1999-2012. Edukator Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Ekspert /specjalista w projekcie ?Nowe formy wspomaganie szkół SORE?. Członek Kapituły i Rady Programowej przyznającej Certyfikat programu ?Od inspiracji do kreacji? w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej. Członek komisji konkursowej na edukacyjny projekt badawczy w ramach I i II Kongresu Naukowego Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu.