Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Dostarczenie wiedzy na temat mechanizmu powstawania stresu oraz psychologicznych podstaw budowania pozytywnej samooceny.
2. Trening zachowań redukujących stres w sytuacji trudnej.
3. Trening umiejętności kształtowania, utrzymywania i przywracania pozytywnej samooceny w sytuacji trudnej.
Program:
1. Określenie typu osobowości poszczególnych uczestników szkolenia:
- typ A – podatny na stres i związane z nim choroby,
- typ B – odporny na stres i łatwo radzący sobie z jego skutkami.
2. Ustalenie głównych czynników podtrzymujących stres u danej osoby:
- brak umiejętności asertywnych związanych z obroną swoich praw, wyrażaniem swoich oczekiwań niedostateczną świadomością własnego potencjału;
- nierealistyczne przekonania dotyczących własnej osoby (zbyt niska lub zbyt wysoka samoocena),
- błędna ocena przyczyn, a także zakresu i czasu trwania skutków określonej sytuacji trudnej itp.
3. Trening zachowań redukujących napięcie w sytuacjach trudnych (trema, niepewność, zagrożenie, utrata nadziei).
4. Kształtowanie postaw akcentujących własne pozytywne cechy w relacjach z osobą sprawującą funkcję kierowniczą i o równorzędnym statusie.
Metody:
Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, studium przypadku, symulacja.
Prowadzący:
Bożena Uścińska ? psycholog, trener. Specjalista w dziedzinie psychologii pracy, psychologii społecznej, psychologii motywacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności interpersonalnych, motywowania pracowników, technik rozwiązywania konfliktów, syndromu wypalenia zawodowego. Autorka i współautorka wielu publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.