Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele szkół podstawowych, nauczyciele świetlicy.
Cele:
Przedstawienie uczestnikom szkolenia na czym polega istota zabawy i jakie jest jej znaczenie dla procesów rozwojowych dziecka; jak mądrze wspierać dziecko w rozwoju i jak tworzyć odpowiednie środowisko, aby dziecko rozwijało się zgodnie z własnym planem rozwojowym, ujawniało swoje zdolności i talenty; jakie proponować mu zabawy aby rozwijać kreatywność, zmysły oraz inteligencje wielorakie.
Program:
1. Wykład interaktywny ?Zabawa drzwi do serca dziecka?, połączony z prezentacją multimedialną
- Piramida szczęścia
- Neurofizjologiczne uzasadnienie ważności ruchu i zabawy
- Polisensoryczność oddziaływań we wspomaganiu rozwoju dziecka
- Rola zabawy w rozwoju i uczeniu się dzieci
- Teoria 8 inteligencji ( Teoria Inteligencji Wielorakich H. Gardnera )
- Zabawa jako inwestycja społeczna
- Konsekwencja braku zabawy
2. Zajęcia warsztatowe
- zabawy integrujące grupę,
- zabawy twórcze,
- zabawy zapobiegające agresji,
- zabawy matematyczne,
- zabawy ruchowe z elementami Ruchu Rozwijającego i Gimnastyki Mózgu.
Metody:
Wykład interaktywny, zabawy twórcze, zabawy ruchowe, taniec, improwizacje ruchowe, wizualizacje, drama, ćwiczenia relaksacyjne, masażyki.
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.