Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli , nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Cele:
Poszerzenie wiedzy na temat metody projektu, jej wykorzystania i adaptowania do możliwości rozwojowych i możliwości uczenia się dzieci. Kształtowanie umiejętności planowania i projektowania projektu z uwzględnieniem możliwości rozwojowych dzieci. Podniesienie umiejętności planowania aktywności badawczej dziecka oraz projektowania ewaluacji projektu.
Program:
1. Etapy rozwoju dziecka a jego możliwości uczenia się.
2. Metoda projektów w pracy z przedszkolakami i uczniami kl. I ?III.
3. Różnice pomiędzy zajęciami zaplanowanymi przez nauczyciela a metodą projektów.
4. Zalety projektów
– metoda projektów a osiągniecia szkolne
– metoda projektów a rozwój społeczno ? emocjonalny
– metoda projektów a współpraca z rodzicami
– metoda projektów a umiejętność rozwiązywania problemów
– metoda projektów a rozwój umiejętności czytania i pisania.
5. Kierowanie projektami ? struktura projektu.
6. Analiza podstawy programowej w kontekście działań zaplanowanych w projekcie ? określenie umiejętności i celów.
7. Planowanie doświadczeń badawczych i wypraw terenowych.
8. Dokumentowanie działań realizowanych w projekcie.
9. Planowanie ewaluacji projektu edukacyjnego.
Metody:
wykład aktywny połączony z prezentacją, pytania i odpowiedzi, rozmowy w parach, wymiana doświadczeń, mapy myśli, gadająca ściana, praca w grupach , techniki twórcze
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.