Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy szkolni.
Cele:
Poznanie celów, założeń, treści i efektów programu Ruch ? Radosne uczenie się. Prezentacja metod stymulowania pełnego rozwoju dziecka i pobudzenie różnych sfer aktywności: ruchowej, twórczej i niewerbalnej, rozwijanie twórczego myślenia i uczenie się, kreatywnego rozwiązywania problemów oraz korekta zaburzeń motorycznych. Poszerzenie wiedzy w zakresie rozpoznawania oczekiwań i potrzeb edukacyjnych ucznia oraz wykorzystywanie wyników rozpoznania w projektowaniu działań, programów wspierających i stymulujących twórcze myślenie oraz rozwój indywidualny dziecka.
Program:
1. Aktywność ? podstawy teoretyczne. Kiedy uczeń będzie aktywny?
2. Inteligencja. Preferencje sensoryczne. Style uczenia się.
3. Teoria wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera
4. Charakterystyka zachowań i aktywności ucznia w procesie uczenia się.
5. Potrzeby edukacyjne uczniów. Rozpoznawanie stylów uczenia się.
6. Wspomaganie i stymulowanie indywidualnej aktywności.
7. Ruch ? radosne uczenie się program wspierający rozwój. Cele i założenia programu. Struktura programu. Efekty realizacji.
8. Ruch rozwijający – Weroniki Sherborne podstawą terapii i wspomagania rozwoju.
9. Ćwiczenia gimnastyki mózgu i ich funkcje w utrzymaniu równowagi ciała w procesie nauczania ? uczenia się.
10. Twórcze malowane techniki arteterapeutyczne, praca z emocjami, aktywizowanie dziecka przez budzenie zainteresowań wieloraką aktywnością i swobodę działania.
11. Metody i techniki twórcze. Stymulowanie twórczego myślenia.
12. Gry i zabawy uczące aktywnego słuchania, rozwijające oryginalność myślenia i kształcące umiejętności interpersonalne.
Metody:
Wykład aktywny połączony z prezentacją Ruch ? radosne uczenie się, analiza tekstu przewodniego, analiza przypadku, burza mózgów, skojarzenia, gry i zabawy twórcze, pytania
i odpowiedzi, praca w parach, symulacje, ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia relaksacyjne, twórcze malowanie.
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.