Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Wspólne wypracowanie idei celowości zachęcania uczniów do uczenia się i wykorzystania myślenia matematycznego w życiu.
2. Zwrócenie uwagi na wieloaspektowość procesu uczenia się młodzieży i indywidualnym stylu poznawania.
3. Poznanie procesu zaniechania w uczeniu się i ?niechęci? do wykorzystywania myślenia matematycznego w poznawaniu i dochodzeniu do rozwiązań problemów naukowych.
4. Rozpoznanie i wyodrębnienie roli podstawy programowej na różnych etapach kształcenia.
5. Uwrażliwienie nauczycieli na rolę oceniania wspierającego proces uczenia się matematyki na każdym etapie kształcenia.
Program:
1. Jak zachęcić uczniów do zabawy z matematyką, także na etapie szkoły ponadgimnazjalnej.
2. Matematyka przyjazna uczniowi, myślenie matematyczne przyjazne procesowi uczenia się.
3. Zasady współpracy z uczniami w procesie rozwiązywania problemów matematycznych, utrwalanie ciekawości matematycznej.
4. Czy matematyka może być łatwa? Jak uatrakcyjnić zajęcia, by proces uczenia się matematyki był przyjazny, skuteczny i efektywny w procesie uczenia się każdego ucznia.
5. Podstawa programowa skutecznym orężem w obronie jakości uczenia się uczniów, rola nauczyciela w projektowaniu jakościowego procesu uczenia się uczniów.
Metody:
Wykład, prezentacja, symulacja, rozwiązywanie sytuacji trudnych, analiza przypadków, wskazywanie sposobów poprawiania procedur i analiza przyczyn występowania problemów,
wypełnianie testu, interpretacja konkretnych przepisów.
Prowadzący:
Trener, szkoleniowiec, nauczyciel dyplomowany, egzaminator, absolwentka Polonistyki (1968-1973) na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego, członek Stowarzyszenia Edukatorów, ekspert ds. oświaty w gminie i pełnomocnik Burmistrza (od 1998), autorka i współautorka publikacji, ekspert ds. szkoleń, opinii i badań związanych z zarządzaniem oświatą, autorka projektów edukacyjnych, szkoleń w różnym zakresie, m.in. zbierania informacji o jakości pracy szkół ? projektowanie i promowanie rozwoju lokalnego, komunikacji społecznej; praktyk promujący metody pracy i ocenianie szkolne, wyzwalające motywację do ustawicznego uczenia się.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.