Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Rozwijanie kompetencji nauczyciela ? wychowawcy.
2. Uczestnik szkolenia:
- potrafi dokonać właściwego wyboru działań wychowawczych w zależności od sytuacji rodzinnej ucznia,
- wykorzystuje zasady oddziaływania własnego autorytetu do kształtowania i rozwijania osobowości ucznia,
- zna reguły kontrolowania ucznia w celu utrzymania dyscypliny w klasie.
Program:
1. Rodzina i środowisko – miejsca formowania osobowości, czyli myśli, uczuć i zachowań ucznia.
2. Co to oznacza wychowanie w warunkach szkolnych, do czego zmierza, jakie ma etapy?
3. Wychowanek z uformowanym ?ja?- celem i podmiotem procesu wychowania w szkole.
4. Zagrożenia w pracy nauczyciela- wychowawcy.
5. Wybrane reguły pracy z uczniami pozwalające osiągnąć dyscyplinę w klasie.
Metody:
Aktywizujące proces uczenia się: mini – wykład wprowadzający, dyskusja kielecka, debata, prezentacja multimedialna, gry dydaktyczne.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.