Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zdobycie umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów szkolnych.
2. Uczestnik szkolenia:
? posiada niezbędną wiedzę psychologiczno- pedagogiczną na temat klasyfikacji trudności w zachowaniach uczniów,
? poznaje doświadczenia innych nauczycieli rozwiązujących problemy wychowawcze w szkole,
? stosuje wybraną strategię do rozwiązywania trudnych sytuacji w swojej klasie.
Program:
1. Diagnozowanie myślenia o sobie, w roli wychowawcy szkolnego- mocne i słabe strony. Koło jakości życia. Obszary do zmiany lub budowania programu naprawczego.
2. Trudności wychowawcze, ich rodzaj, przyczyny, symptomy.
3. Poznanie technik i metod do modelowania zachowań uczniów.
4. Praktyczne przykłady rozwiązań problemowych sytuacji szkolnych.
Metody:
Prezentacje multimedialne, mini – wykład, dyskusja, praca w grupach, drama, symulacja, film edukacyjny.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.