Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, dyrektorzy i pracownicy oświaty.
Cele:
1. Nabycie umiejętności rozpoznawania, nazywania tych sytuacji wychowawczych, za którymi kryją się stosowane przez uczniów gry psychologiczne.
2. Nabycie umiejętności radzenia sobie z ?manipulacjami? aranżowanymi przez uczniów.
Program:
1. Gry psychologiczne prowadzone przez uczniów i przez nauczycieli.
2. Zachowania negatywistyczne uczniów.
3. Prowokacje a zachowania ryzykowne.
4. Nauczyciel wobec zachowań prowokacyjnych uczniów.
5. Techniki i metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych i ryzykownych.
6. Trening praktycznego zastosowania poznanych technik i metod – próba wypracowania odpowiednich procedur.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.