Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Poznanie zasad rozpoznawania i stosowania spektrum narzędzi motywacyjnych.
2. Nabycie umiejętności przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej.
3. Nauka doboru narzędzi motywacyjnych w zależności od indywidualnych potrzeb uczniów.
4. Kształtowanie wiedzy dotyczącej rozpoznawania potrzeb uczniów.
5. Trudności społeczne w zakresie kompetencji nauczyciela.
Program:
1. Motywacja jako sposób na zwiększenie efektywności i wydajności pracy ucznia:
? co to jest motywacja,
? dostępny zakres środków służących motywowaniu.
2. Rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań uczniów:
? jakie rodzaje potrzeb motywują ludzi do działania,
? dobór środków w zależności od celów i potrzeb życiowych uczniów.
3. Postawa asertywna. W jaki sposób informować uczniów o ocenie ich działalności:
? rola informacji zwrotnej,
? przekazywanie pochwał, dostępne sposoby nagradzania,
? przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej,
? zasady i reguły dotyczące oceniania niepowodzeń,
? kiedy krytyka jest konstruktywna.
4. Kształtowanie optymalnego klimatu organizacyjnego z punktu widzenia efektywności pracy zespołu:
? co to jest klimat organizacyjny,
? jakie rodzaje potrzeb i motywacji uczniów wpływają na powstanie określonego klimatu organizacyjnego.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.