Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Ustalenie warunków edukacji sprzyjającej nabywaniu przez uczniów kompetencji uczenia się.
2. Przedstawienie i analiza różnych sposobów i technik uczenia się w kontekście koncepcji funkcjonowania człowieka i jego mózgu.
3. Badanie własnych i uczniowskich rodzajów inteligencji oraz preferowanych stylów uczenia się.
4. Ćwiczenie rozwijania kreatywności i inteligencji emocjonalnej.
Program:
1. Wyzwania współczesnej edukacji ? mini wykład, dyskusja:
? edukacja do uczenia się,
? najnowsze odkrycia i wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu,
? założenia organizacji uczących się, warunki uczenia się nauczycieli i zespołowego rozwiązywania problemów.
2. Techniki uczenia się:
? rodzaje inteligencji i style myślenia,
? techniki zapamiętywania,
? przyspieszone uczenie się.
3. Kreatywne myślenie:
? gimnastyka mózgu,
? formułowanie pytań,
? rejestr i analiza problemów,
? opisanie sposobów rozwiązywania problemów.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, mini wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, pedagog, edukator w zakresie efektywnego zarządzania i uczenia się w organizacji, budowania zespołów, doskonalenia komunikacji i budowania kultury organizacyjnej. Prowadzi szkolenia dla pracowników nadzoru pedagogicznego wykorzystując swoje doświadczenia z pracy na stanowisku dyrektora i wizytatora. Specjalizuje się w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły, roli zawodowej dyrektora i wizytatora oraz w zakresie rozwoju organizacyjnego szkoły. Posiada własne opracowania i raporty w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.