Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
Poznanie źródeł ujawnianych przez uczniów zachowań oraz wagi trudności, jakie przeżywają w związku z nimi nauczyciele. Wyposażenie słuchaczy w kompetencje obserwowania i analizowania możliwości zagrożeń bezpośrednim wybuchem przemocy w różnych środowiskach (zwłaszcza w małej skali) i przewidywania ich.
Program:
1. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania agresji.
2. Potrzeby dziecka wg Rosenberga i Maslowa.
3. Język szakala i żyrafy.
4. Psychologiczne wywieranie wpływu (sterowanie postawami, przełamywanie uprzedzeń), mediacje i negocjacje w konfliktach.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.