Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich o różnych profilach.
Cele:
1. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
2. Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.
3. Kształtowanie proaktywnej postawy wobec konfliktów.
4. Wypracowanie konstruktywnych propozycji zmian w obszarze przyczyn konfliktów.
Program:
1. Zapobieganie konfliktom
- identyfikacja przyczyn konfliktów w organizacji
- przyczyny związane z osobami
– cechy charakteru
– style kierowania
– zakłócenia i błędy w komunikacji
- przyczyny związane z sytuacją pracy
– wzajemna zależność pracy
– ograniczone zasoby
– presja czasu
– zła organizacja pracy
- eliminacja przyczyn konfliktów
2. Wyciszanie konfliktów
? emocje, jako decydujący czynnik w sytuacji konfliktu
? opanowywanie negatywnych emocji
? stres generowany przez konflikt
– cechy charakterystyczne
– przyczyny stresu w sytuacji konfliktu
– radzenie sobie ze stresem
3. Rozwiązywanie konfliktów
? style zachowania w sytuacji konfliktu
? negocjacje i mediacje, jako metody rozwiązywania konfliktów
– różnice i podobieństwa między:
– negocjacjami i mediacjami
? rola mediatora i negocjatora
? warunki zastosowania każdej z metod
? arbitraż, jako ostateczne rozwiązanie konfliktu
4. Podsumowanie ? wybór adekwatnego do konfliktu sposobu postępowania
Metody:
Mini-wykłady, gry, ćwiczenia, symulacje, dyskusje grupowe, testy psychologiczne.
Prowadzący:
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, psycholog organizacji i pracy, wykładowca akademicki w ALK w Warszawie. Od 20 lat związany z instytucjami edukacyjnymi i współtworzący je poprzez konstruowanie i realizację różnorodnych programów edukacyjnych. Trener z wieloletnim doświadczeniem specjalizujący się w doskonaleniu kompetencji interpersonalnych kadry kierowniczej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.