Adresaci szkolenia:
 Rady Pedagogiczne.
Cele:
 1. rozpoznanie własnego stylu komunikowania się i zdobycie wiedzy, jak plastycznie dostosowywać się do tego procesu,
 2. dokonanie krytycznej analizy własnych zachowań w sferze komunikacji,
 3. zrozumienie wpływu spójności komunikacji werbalnej i niewerbalnej na całość przekazu komunikacyjnego i zrozumienie wpływu procesu komunikacji na stosunki interpersonalne,
 4. doskonalenie umiejętności sprawnego przekazywania i odbierania informacji.
Program:
 1. Komunikacja interpersonalna ? ogólne zasady:
 ?    Proces komunikacji i jego etapy,
 ?    Techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się,
 ?    Autoanaliza własnego stylu komunikowania się.
 2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach    międzyludzkich:
 ?    Błędy w komunikacji,
 ?    Bariery komunikacyjne,
 ?    Kwadrat komunikacyjny wg Von Huna.
 3. Rola spójności komunikatu:
 ?    Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
 ?    Wzmacnianie znaczenie słów poprzez właściwy dobór gestów,
 ?    Jak rozpoznać intencje nadawcy obserwując komunikaty niewerbalne.
 4. Efektywne prowadzenie rozmów:
 ?    Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu,
 ?    Aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji,
 ?    Zasady efektywnego słuchania,
 ?    Czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi,
 ?    Sztuka zadawania pytań,
 ?    Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
Metody:
 Zajęcia obejmują mini wykłady oraz trening  oparty na technikach pracy z grupą: ćwiczenia, dyskusja moderowana, kwestionariusze, analiza przypadku, symulacje, gry, warsztat.
Prowadzący:
 Trener i konsultant z kilkunastoletnim doświadczeniem, specjalizujący się w obszarach związanych z psychologią, zarządzaniem, HR i rozwojem umiejętności osobistych. Psycholog, certyfikowany coach ICC oraz doradca zawodowy. Ponadto absolwentka Zarządzani Zasobami Ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej oraz doktorantka studiów Ekonomiczno ? Społecznych w SGH w Warszawie. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w pionie ZZL w międzynarodowej korporacji, w działach edukacji i szkoleń dużych firm szkoleniowych, oraz prowadząc własną firmę. Prowadzi autorskie szkolenia, warsztaty i wykłady kierowane dla klientów z różnych branż, zróżnicowanych grup zawodowych na różnych poziomach kompetencji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
  
Termin: do ustalenia.
  
Miejsce: do ustalenia.
  
Koszt: do ustalenia.