Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
Dostarczenie podstawowej wiedzy na temat symptomów wybranych dysfunkcji u uczniów w klasach ponadgimnazjalnych. Przygotowanie do wstępnej diagnozy rodzaju pomocy niezbędnej wychowankowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Korzyści:
Uzupełnienie i/lub utrwalenie wiedzy nauczycieli potrzebnej do identyfikacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w klasach ponadgimnazjalnych . Umożliwienie lepszego rozumienia orzeczeń i opinii psychologów. Obniżenie lęku nauczycieli przed inicjowaniem specjalistycznych działań wspomagających uczniów. Przygotowanie do merytorycznego informowania rodziców o nietypowym przebiegu rozwoju ich dzieci i koniecznych działaniach wspomagających ich funkcjonowanie w środowisku szkolnym.
Program:
1. Charakterystyka symptomów wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych u uczniów szkół Ponadgimnazjalnych:
? Autyzm i zespół Aspergera,
? ADHD,
? Nerwice i depresje,
? Choroba tikowa (zespół Gilesa de la Touretta),
? Schorzenie z pogranicza (borderline),
? Psychozy wieku młodzieńczego.
2. Nieinwazyjne przekazywanie rodzicom informacji na temat niepokojących symptomów w rozwoju ich dzieci.
3. Integrowanie wiedzy zawartej w diagnozach specjalistów ze spostrzeżeniami nauczycieli.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Psycholog, trener. Specjalista w dziedzinie psychologii pracy, psychologii społecznej, psychologii motywacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności interpersonalnych, motywowania pracowników, technik rozwiązywania konfliktów, syndromu wypalenia zawodowego. Autorka i współautorka wielu publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.