Adresaci szkolenia:
Nauczyciele i wychowawcy placówek oświatowych.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
- rozumie potrzebę stosowania diagnozy rozumiejącej sytuację ucznia;
- zna typy uczniów z rodzin dysfunkcyjnych;
- potrafi planować pracę z uczniem z rodziny dysfunkcyjnej.
Program:
1. Rozpoznanie nauczycielskie jako wstępna diagnoza problemu;
2. Na czym polega rozmowa interwencyjna nauczyciela;
3. Strategie postępowania z uczniem;
4. Granice odpowiedzialności nauczyciela;
5. Konstruktywne sposoby budowania relacji nauczyciel-uczeń
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym spomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.