Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Doskonalenie umiejętności formułowania celów z uwzględnieniem zasad współpracy, oczekiwań nauczyciela i typu ucznia.
2. Poznanie wybranych metod i stylów motywowania uczniów oraz ich skutków.
Program:
1. Jak motywować uczniów?
2. Najpierw jasne reguły gry ? reguły nauczyciela.
3. Cele nauczycieli a cele jednostkowe uczniów ? analiza SMART a motywacja uczniów.
4. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. Determinanty zadowolenia uczniów.
5. Motywowanie przez zaspokajanie potrzeb. Koncepcje motywacji Herzberga i Maslowa.
6. Motywowanie przez delegowanie zadań.
7. Motywowanie poprzez udzielanie informacji zwrotnej.
8. Kontrola czyli rozmowa o wynikach.
9. Style motywowania. Zależności między stylem kierowania nauczyciela, a typem motywacji uczniów.
10. Wiedza o uczniu a skuteczność motywowania.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.