Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Dokonanie wyboru najskuteczniejszych sposobów uczenia się nauczyciela i ucznia.
2. Porównanie modelów uczenia się i nauczania, zalety i wady.
3. Wyróżnienie kryteriów i czynników efektywnego procesu uczenia się.
4. Kształtowanie umiejętności kierowania procesem uczenia się.
5. Kształtowanie umiejętności zastosowania nabytej wiedzy w praktyce szkolnej.
Program:
1. Uczenie się a nauczanie ? wskaźniki porównań.
2. Struktura tradycyjnego modelu uczenia się i cykl doświadczalny Kolbe`go.
3. Wybrane przykłady praktyki dydaktycznej: tradycyjnego oraz nowoczesnego uczenia się.
4. Ten sam problem dydaktyczny ? różne metody nauczenia i uczenia.
5. Ewaluacja najskuteczniejszej metody w procesie nauczania naszych uczniów.
Metody:
Wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, burza mózgów, dyskusja panelowa.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.