Adresaci szkolenia:
Nauczyciele i wychowawcy na wszystkich etapach kształcenia.
Cele:
1. Nabycie podstawowych, dających się praktycznie zastosować wiadomości z zakresu teorii pamięci i jej funkcjonowania.
2. Nabycie umiejętności posługiwania się wybranymi mnemotechnikami
3. Poprawienie jakości pracy z uczniami poprzez uczenie twórczych sposobów zapamiętywania.
Program:
1. Wiadomości teoretyczne z zakresu działania pamięci, jej rodzajów, sposobów zapamiętywania informacji przez mózg człowieka.
2. Co, kiedy i w jaki sposób zapamiętać, aby nie zapominać ? mnemotechniki przydatne w nauce szkolnej i życiu prywatnym (Łańcuchowa Metoda Zapamiętywania, Rzymski Pokój, Zakładki Osobiste, akrostychy i akronimy).
3. Krótkie wprowadzenie do map pamięci, jako jednej z mnemotechnik.
4. Ćwiczenia pomagające usprawnić naszą pamięć.
Metody:
Wykład, metoda warsztatowa.
Prowadzący:
Ukończyła Śląską Akademię Medyczną (aktualnie Uniwersytet Medyczny) w Katowicach oraz studia podyplomowe z ekologii i ochrony środowiska na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego. Posiada długoletnie doświadczenie dydaktyczne jako nauczyciel oraz wykładowca akademicki. Prowadzi zajęcia z nauk medycznych, promocji zdrowia, edukacji ekologicznej i środowiskowej oraz pedagogiki. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, realizując projekty, warsztaty oraz szkolenia dla nauczycieli. Jest autorką wielu publikacji, w tym podręcznika do biologii w gimnazjum, scenariuszy zajęć i opracowań dla nauczycieli..
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.