Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne oraz dyrektorzy szkół.
Cele:
1. Dostrzeżenie różnic i podobieństw między zarządzaniem a sztuką, procesem, systemem zarządzania.
2. Poznanie tajników filozofii kierowania ludźmi, sztuki motywowania i zaangażowania się w proces rozwoju szkoły.
3. Przygotowanie do akceptacji zaniku Ery Przemysłowej czyli przeszlości, która różni się od Ery Wiedzy, jako nieuchronnej.
4. Poznawanie zasadniczego kapitału człowieka – wiedzy i umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych, kierowania zespołami.
5. Zaznajomienie się z oczekiwanym stylem zarządzania – partycypacyjnym, kulturą organizacyjną sieciową – płaską w poziomie.
6. Poznanie strategii nastawionych na współpracę, opartych na zaufaniu, delegowaniu uprawnień i decyzji.
Program:
1. Zasady skutecznego zarządzania, diagnoza możliwości i aktywności zespołu.
2. Przygotowanie do podejmowania najlepszych decyzji przez wykorzystanie zgromadzonych kompleksowych informacji i potencjału ludzi.
3. Sposoby wykorzystywanie wiedzy pracowników w celu osiągnięcia, zgodnie z zasadą racjonalności, optymalnych efektów i sukcesu oczekiwanego przez firmę, pracowników, środowisko.
4. System osiągania kierowniczej skuteczności, wzbogacającej rozwój organizacji – baza materialna, pozwalająca efektywnie wykorzystać zasoby.
5. Możliwości kreowanie wizji, identyfikowania i praktycznego wykorzystania wiedzy w organizacji.
6. Zasady wspólnego przygotowywania precyzyjnych procedur usprawniających działanie, aby możliwie jak najczęściej unikać błędów.
7. Organizacja procesu wspólnego poszukiwanie metod diagnozowania ukrytych problemów i nieprawidłowości w systemie.
8. Przykłady tworzenia dobrych praktyk i atmosfery sprzyjającej dzieleniu się uzyskanymi informacjami z pracownikami.
9. Uczenie się definiowania i rozwiązywania problemów i wdrażanie optymalnych, wspólnie wypracowanych rozwiązań.
Metody:
Ćwiczenia, symulacje, identyfikacja i krytyczna ocena przykladów, ćwiczenia do pracy indywidualnej i w grupach, literatura.
Prowadzący:
Trener, szkoleniowiec, nauczyciel dyplomowany, egzaminator, absolwentka Polonistyki (1968-1973) na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego, członek Stowarzyszenia Edukatorów, ekspert ds. oświaty w gminie i pełnomocnik Burmistrza (od 1998), autorka i współautorka publikacji, ekspert ds. szkoleń, opinii i badań związanych z zarządzaniem oświatą, autorka projektów edukacyjnych, szkoleń w różnym zakresie, m.in. zbierania informacji o jakości pracy szkół ? projektowanie i promowanie rozwoju lokalnego, komunikacji społecznej; praktyk promujący metody pracy i ocenianie szkolne, wyzwalające motywację do ustawicznego uczenia się.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.