Adresaci szkolenia:
nauczyciele gimnazjów i nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
Cele:
1. Nauczyciele pogłębiają wiedzę o konwencjach czytelniczych.
2. Nauczyciele poznają różne formy motywowania młodzieży do czytania.
3. Nauczyciele potrafią kształtować kompetencje czytelnicze uczniów.
Program:
1. Dlaczego warto czytać? Jakie korzyści z czytania mają młodzi ludzie?
- erudycja i elokwencja jako wyznaczniki prestiżu społecznego.
2. Czytanie jako proces intelektualny ? wsparcie rozwoju osobistego,
- jak zachęcać do czytania ze zrozumieniem,
- jak zachęcać do interpretacji tekstów i jak je interpretować,
- czytanie linearne a konceptualne.
3.Gra miejska w oparciu o wybrany tekst.
4.Jakich bohaterów literackich cenią młodzi ludzie,
- o popularności komputerowego Wiedźmina.
5.Bookcrosing w szkole.
6.Jak założyć szkolny klub dyskusyjny?
Metody:
wykład, praca w grupach, burza mózgów, film, prezentacja multimedialna
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący:
Nauczyciel mianowany, polonista i bibliotekarz. Absolwent UWr (studia trzeciego stopnia) i UAM (studia podyplomowe).