Adresaci szkolenia:
nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych
Cele:
doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania metod pracy wspierających naturalne procesy uczenia się.
Program:
Sesja 1.
Temat: Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się.
Cel: pogłębienie wiedzy dotyczącej najnowszych badań z zakresu funkcjonowania mózgu
Treści kształcenia:
– jak uczy się mózg,
– neurony lustrzane,
– mózg jako organ społeczny,
– materiały dydaktyczne a efektywność nauczania,
– kryteria selekcji informacji.
Sesja 2.
Temat Wybrane metody nauczania przyjazne mózgowi
Cel: rozwijanie kompetencji metodycznych nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem świadomego dobierania metod pracy do stymulowania naturalnych procesów uczenia się.
Treści kształcenia:
– głębokość przetwarzania informacji a taksonomia Blooma,
– materiały dydaktyczne a efektywność nauczania,
– kryteria selekcji informacji,
– nauczanie pytajne,
– multitasking a metody nauczania.
Osiągnięcia ? uczestnik:
Metody:
Zajęcia są prowadzone warsztatowo. Uczestnicy przez cały czas doświadczają różnych metod, technik pracy, aby zaobserwować swoje zaangażowanie w proces uczenia się i w ten sposób wzbudzić refleksję dotyczącą przydatności prezentowanych metod w proces uczenia się. Przewiduje się wykorzystanie prezentacji multimedialnej, mini wykładu, symulacji, pracy w grupach.
świadomie planuje proces uczenia się zgodnie z założeniami neurodydaktyki.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący: Trener, Coach Praktyk Europen Quality Award przy European Mentoring and Coaching Council, tutor, mentor, konsultant WOM, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie , ekspert w programie ORE ds. rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych, wojewódzki ekspert przedmiotowy w zakresie historii i edukacji obywatelskiej, współautor Krajowego Systemu Wspierania Zdolności i Talentów CODN/ORE Warszawa, autorka Przewodnika dla nauczyciela ? Historia wyd. Operon, autorka i realizatorka programów szkoleń dla nauczycieli w zakresie pracy z uczniem zdolnym, coachingu, tutoringu, samorządu uczniowskiego, edukacji filmowej, wielokulturowej, ,międzykulturowej i regionalnej, globalnej, antydyskryminacyjnej.