Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkola
Cele:
1.Poznanie i wartościowanie sposobów rozwijania zdolności dziecka przez podejmowanie wielokierunkowej aktywności -w oparciu o koncepcję Howarda Gardnera.
2.Rozwijanie umiejętności wykorzystywania teorii do organizowania zajęć stymulujących ciekawość , aktywność i kreatywność u dzieci w wieku przedszkolnym.
3.Kształcenie umiejętności projektowania i ewaluowania działań do wspierania rozwoju dziecka w przedszkolu.
Program:
1.Wykorzystywanie wiedzy o inteligencjach wielorakich Howarda Gardnera do organizowania środowiska stymulującego uczenie się dzieci.
2. Sposoby diagnozowania inteligencji wielorakich , preferencji i zdolności do swobodnej ekspresji w nauce i zabawie.
3. Przykłady tworzenia ? Kącików Zainteresowań? rozwijających zdolności kierunkowe i twórcze.
4 .Metody aktywizujące proces zdobywania wiedzy przez dziecko w przedszkolu we współpracy z rodzicami .
5. Metody kształcenia kompetencji społecznych u dzieci przedszkolnych.
6. Nowe i stare metody stymulujące artystyczne zdolności dzieci.
Metody:
warsztaty , ćwiczenia w grupach, dyskusja, demonstracja, symulacja.
Techniki : Dywanik pomysłów, gry dydaktyczne obrazkowe (slajdy),techniki: metoda pytań i odpowiedzi kreatywnych ( E. de BONO), twórcza opowieść ruchowa Rudolfa Labana itp.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący: certyfikowany edukator MEN . Doświadczenie zawodowe: nauczyciel ? doradca metodyczny, nauczyciel ?konsultant. Autor programów kursów kwalifikacyjnych i warsztatów grantowych, trener i ekspert w projektach edukacyjnych MEN, CODN, ORE, MCDN itp.