Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Nabywanie wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie z kontrolowanymi wagarami oraz motywowanie ucznia do przejęcia odpowiedzialności za własne działania.
Program:
1. Prawne aspekty obecności w szkole oraz egzekucji obowiązku nauki. Procedura postępowania wobec uczniów mających dużą absencję.
2. Bezpieczeństwo i trudności wychowawcze uczniów ze szczególnym uwzględnieniem wagarów ? przyczyny absencji.
3. Trudności szkolne uczniów, motywowanie do nauki a kwestie absencji.
4. Obecność w szkole ? czyj interes, czyja odpowiedzialność? Praca ucznia, szkoły i rodziców w dziedzinie poprawy frekwencji uczniów. Nagradzanie dobrych praktyk i konsekwencja w działaniu.
5. Kiedy uczniowi opłaca się przychodzić do szkoły? W kierunku spełniania oczekiwań i redukowania napięć.
6. Nauczyciel ? obowiązek, motywacja i korzyści, a pilnowanie frekwencji ucznia.
7. Profilaktyka ? jak zapobiegać absencji. Programy, akty prawne i pożądane zachowania ? teoretyczne zapisy (dokumentacja szkolna), czy rzeczywiste działania (przestrzeganie i konsekwentne egzekwowanie zasad).
8. Deklaracja zmiany ? nasze pomysły na wzrost absencji uczniów.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży,
z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.