Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkół podstawowych lub nauczyciele przedszkola i nauczania zintegrowanego szkół podstawowych.
Cele:
Ukazanie roli rysunków jako dodatkowej pomocy we właściwym diagnozowaniu dojrzałości rozwojowej i poznawczej dziecka.
Program:
Analiza i interpretacja rysunku dziecka w oparciu o wybrane narzędzia psychologiczne, symbolikę kolorów, kształtów, wykorzystanie przestrzeni oraz inne aspekty ważne dla diagnozy i terapii.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza rysunków, dyskusja
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.