Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogicznej.
Cele:
Nauczyciel po szkoleniu:
1. Zna i rozumie zmiany w prawie oświatowym w zakresie ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej.
2. Potrafi wskazać zasoby placówki potwierdzające spełnianie standardów wymagań MEN.
3. Współpracuje w planowaniu pracy szkoły na podstawie wymagań MEN.
Program:
1. Analiza wymagań a zasoby szkoły? Na co warto zwrócić uwagę?
2. Jak przygotować placówkę do zapowiedzianej ewaluacji zewnętrznej?
3. Procedura ewaluacji zewnętrznej.
4. Czynności dyrektora po zawiadomieniu o zamiarze przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej.
5. Zakres badań prowadzonych w czasie ewaluacji zewnętrznej.
6. Szkoła spełnia wymaganie na danym poziomie, jeżeli spełnia wszystkie kryteria, którymi jest ono opisane.
7. Spełnianie kryteriów potwierdzają dane zebrane w czasie badania ? spójność informacji od różnych badanych grup i dokumentów.
8. Interpretacja narzędzi badawczych (ankiety, arkusze wywiadów) ? o co należy szczególnie zadbać?
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia w grupach, dyskusja, analiza rozporządzenia MEN.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.