Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. kształtowanie umiejętności otwartego, ale nie agresywnego sposobu wyrażania własnych opinii i potrzeb,
2. poznanie czynników wpływających na budowania i utrzymywanie pozytywnych relacji,
3. nauka tego, jak reagować na krytykę – demaskować aluzje,
4. jak mówić „nie” bez poczucia winy i obrażania innych,
5. jak umiejętnie i właściwie wyrażać swoje opinie i uczucia,
6. wspieranie własnego rozwoju w ramach bycia asertywnym.
Program:
1. Asertywność i warunki jej istnienia:
• Prawa asertywności, a skuteczność i jakość relacji,
• Typy zachowań – rywalizacja, uległość, partnerstwo,
• Ciało i umysł –spójny język asertywności,
• Moja własna mapa asertywności – autodiagnoza.
2. Budowanie postawy asertywnej w kontaktach interpersonalnych:
• Świadomość własnych zachowań,
• Wewnętrzny krytyk – jak sami ograniczamy własną asertywność,
• Postawa „Dorosłego” w analizie transakcyjnej.
3. Asertywność, jako styl komunikacji wyrażający szacunek dla wszystkich stron procesu komunikacji:
• Struktury językowe wypowiedzi asertywnych,
• Zamiana ocen na opinie – komunikat „JA”,
• Konstruktywna krytyka – rzetelna informacja zwrotna,
• Nie mów „TAK”, gdy chcesz powiedzieć „NIE”,
• Jak reagować na manipulację,
• Wyrażanie uczuć pozytywnych, przyjmowanie pochwał,
• Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób,
Metody:
Zajęcia obejmują wykład oraz trening oparty na technikach pracy z grupą: ćwiczenia, dyskusja moderowana, kwestionariusze, analiza przypadku, symulacje, warsztat.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi trener i konsultant z kilkunastoletnim doświadczeniem, specjalizujący się w obszarach związanych z psychologią, zarządzaniem, HR i rozwojem umiejętności osobistych. Psycholog, certyfikowany coach ICC oraz doradca zawodowy. Ponadto absolwentka Zarządzani Zasobami Ludzkimi w Szkole Głównej Handlowej oraz doktorantka studiów Ekonomiczno – Społecznych w SGH w Warszawie. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w pionie ZZL w międzynarodowej korporacji, w działach edukacji i szkoleń dużych firm szkoleniowych, oraz prowadząc własną firmę. Prowadzi autorskie szkolenia, warsztaty i wykłady kierowane dla klientów z różnych branż, zróżnicowanych grup zawodowych na różnych poziomach kompetencji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.