Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznego i otwartego prezentowania własnych opinii.
2. Wypracowanie asertywnych form komunikacji.
3. Nabywanie umiejętności asertywnego zachowania, w celu precyzowania oczekiwań, obrony własnego stanowiska i wyznaczania granic w kontakcie z rozmówcą.
Program:
1. Zachowania asertywne, agresywne i uległe.
2. Mój preferowany styl zachowania ? mapa indywidualnej asertywności.
3. Komunikaty asertywne ? zasady i dostosowanie do odbiorcy (rodzic, dziecko czy podwładny).
4. Asertywna odmowa.
5. Zasady zachowań wobec nacisku ze strony rodziców lub nauczycieli – gdy zwykła odmowa nie wystarcza.
6. Asertywność a krytyka, reagowanie na krytykę słuszną i niesłuszną.
7. Stawianie granic ? asertywne sposoby reagowania wobec osób zdenerwowanych lub agresywnych.
8. Asertywnie wobec manipulacji i gróźb.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.