Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, nauczyciele i pracownicy oświaty.
Cele:
Realizacja programu sprawi, iż uczestnik szkolenia:
1. Pozna obowiązujące prawo z zakresu nadzoru pedagogicznego.
2. Pozna metodologię ewaluacji, wyznaczania obszarów badawczych, projektowania i prowadzenia badań ewaluacyjnych.
3. Pozna metody badań ? ankieta, wywiad, obserwacja, badanie dokumentacji, samoocena, grupy fokusowe, informacje zwrotne, obserwacje koleżeńskie.
4. Jak podsumować ewaluację?
Program:
1. Ewaluacja jako forma nadzoru pedagogicznego.
2. Nadzór pedagogiczny w świetle obowiązujących przepisów.
3. Metodologia ewaluacji
4. Jakie metody badań są najczęściej stosowane, ich charakterystyka.
5. Jak można inaczej? ? mniej stosowane metody badań.
5. Autoewaluacja w procesie zarządzania szkołą.
6. Autoewaluacja w pracy nauczyciela.
7. Zasady etyczne ewaluacji.
8. Jak wiedzę z warsztatu przełożyć na grunt szkoły?
Metody:
Mini-wykład, warsztaty twórcze, poznanie różnych metod ewaluacji, wykorzystanie ich w codziennej pracy nauczyciela i szkoły.
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany matematyki, wieloletni, aktualny dyrektor szkoły podstawowej, absolwent TERM-u, egzaminator OKE, ekspert ds. awansu zawodowego, ekspert MEN w programie ” Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół”, I etapu „Programu wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny pracy szkół.” Od kilku lat prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych w różnych typach szkół wykorzystując swoje kierownicze doświadczenie.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.