Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.
Cele:
1. Nauczyciel poznaje psychologiczne podłoże agresywnego zachowania
2.Nauczyciel otrzymuje narzędzie pozwalające na pracę z uczniem w zakresie rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi.
3.Nauczyciel poznaje nowe metody pracy pozwalające na minimalizowanie i kanalizowanie agresji
Dla kogo? Nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich
Program:
1.Czy warto być grzecznym?
2.Co to jest agresja? Konflikt a agresja
3.Podłoże agresywnych zachowań
4. Agresja słowna – przyczyny
5. Agresja fizyczna przyczyny
6. Błędne koło zachowań Fridemanna von Thuna
6. Błędy w komunikacja werbalnej i niewerbalnej przyczyną konfliktów
7. Asertywność i agresja
8. Jak rozwiązywać konflikty: mediacja, negocjacje i inne
9. Gry i zabawy terapeutyczne
10. Sposoby nieinwazyjnego wyrażania gniewu. Komunikat ?ja?
11. Parafraza jako narzędzie rozumienia cudzego gniewu.
Metody:
Aktywne, ćwiczenia grupowe i indywidualne, analiza przypadku,
Prowadzący:
– 25letni staż pracy pedagogicznej, nauczyciel w oddziale ?0? , dyrektor przedszkola , logopeda i socjoterapeuta ; ukończone nauczanie początkowe ; od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli.
– trener komunikacji i kompetencji miękkich, technik kreatywnego myślenia i motywacji. Od 2011 prowadzi wspólnie z żoną autorski program edukacyjny ?Bezpieczne Przedszkole?, który jest realizowany przez 340 przedszkoli w całej Polsce. Autor opowiadań dla dzieci i e-booka ?Zarządzanie sobą w czasie?. Kilkaset godzin szkoleniowych dla rad pedagogicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów w całej Polsce.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.