Adresaci szkolenia:
Wychowawcy klas, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Cele:
1. Budowanie spójności celów i priorytetów w szkole.
2. Zapoznanie się uczestników zakresem i poziomami współpracy z otoczeniem szkoły na rzecz poprawy bezpieczeństwa uczniów
2. Wykształcenie umiejętności wspólnej pracy reprezentantów różnych środowisk w celu wygenerowania pomysłów i wypracowania planów współpracy
Program:
1. Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej do określenia problemów w szkole i jej otoczeniu dotyczących bezpieczeństwa uczniów:
a. analiza raportu z ewaluacji zewnętrznej (metoda Johna Fishera)
b. wykorzystanie ewaluacji wewnętrznej do precyzyjnego zbadania problemu
c. badanie w działaniu – ewaluacja wewnętrzna jako narzędzie do monitorowania zmian mających miejsce w wyniku realizacji planów współpracy.
2. Budowanie spójności celów i priorytetów w szkole – współpraca rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego:
a. zasady współpracy
b. określanie wspólnych celów.
2. Zapraszanie partnerów szkoły do współpracy.
3. Metody wspierające współprace pomiędzy szkołą a jej partnerami:
a. globalna kafejka (world cafe)
b. otwarta przestrzeń (open space)
c. metoda ław obywatelskich
d. tworzenie planów współpracy i ich realizacja.
Metody:
Warsztat, miniwykład, scenki.
Prowadzący:
? psycholog, edukator i coach, pracował osiem lat jako psycholog w gimnazjum w Krakowie. Zajmuje się m.in. takimi zagadnieniami jak agresja i przemoc w szkole, dyscyplina w klasie, budowanie szkolnych systemów dyscyplinarnych oraz programów profilaktyki, motywowanie uczniów do pracy i właściwego zachowania, ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna szkół i placówek oświatowych. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i doświadczenie coachingowe.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.