Adresaci szkolenia:
Dyrekcja szkoły, Nauczyciele, Wychowawcy, Rady Pedagogiczne szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Cele:
1. Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju ucznia.
2. Poznanie problemów młodzieży w okresie dorastania.
3. Określenie tych aspektów własnego sposobu komunikowania się, które mogą stanowić barierę w efektywnym porozumiewaniu się.
4. Wykorzystanie w praktycznych sytuacjach edukacyjnych narzędzi mających wpływ na skuteczność porozumiewania się.
Program:
1. Jakiego nauczyciela potrzebuje młodzież w okresie dorastania?
2. Sytuacja konfliktowa jako szansa na osiągnięcie lepszego sposobu komunikowania się.
3. Określenie własnego stylu komunikacji i związanych z nim możliwych utrudnień w relacjach.
4. Uwarunkowania komunikacji wspierającej rozwój ucznia.
5. Praktyczne ćwiczenie realnych sytuacji ze szkolnej klasy z wykorzystaniem narzędzi skutecznego komunikowania się.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, mini wykład, praca w grupach, burza mózgów, dyskusja, scenki (odgrywanie ról), ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Prowadzący:
Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, a także Podyplomowych Studiów Coachingu, ukończyła też roczny program Innowacje i polityka edukacyjna na Uniwersytecie Bostońskim jako stypendystka Fulbrighta. Obecnie prowadzi zajęcia z dydaktyki Wiedzy o społeczeństwie na wydziale Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Wieloletni doradca metodyczny i konsultant nauczycieli w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli, trener ? praktyk z dwudziestoletnim stażem prowadzenia szkoleń głównie z zakresu doskonalenia kompetencji uczenia się, organizowania procesu kształcenia, a także komunikacji interpersonalnej. Współpracowała z wieloma instytucjami w kraju i za granicą,tworząc i z powodzeniem realizując programy wspierające innowacje procesu kształcenia, takie jak: ?Pisanie scenariuszy przyszłości edukacji?, ?Tutor w gimnazjum??Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji?. Współpracowała między innymi ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Dzieci i Młodzieży przy Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej , Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (Program Comenius), Centrum Edukacji Obywatelskiej, Association for Teacher Education in Europe (ATEE).
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.