Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Wyposażenie nauczycieli w umiejętności pozwalające na trafną diagnozę, pozwalającą zaplanować rozwój edukacyjny ucznia z deficytami rozwojowymi.
2. W czasie warsztatu nauczyciele poznają różne techniki pracy z dziećmi z różnorodnymi dysfunkcjami w rozwoju.
Program:
1. Przyczyny trudności w nauce.
2. Nawiązanie relacji z uczniem dysfunkcyjnym ? wspieranie motywacji i niwelowanie negatywnych emocji.
3. Propozycje działań w przypadku poszczególnych zaburzeń u dziecka.
4. Dostosowanie metod i technik pracy do rodzaju osłabionych u ucznia funkcji rozwojowych.
5. Indywidualizacja pracy z uczniem z trudnościami, w trakcie jednostki lekcyjnej z cała klasą.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, praca w parach, grupach, burza mózgów
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.