Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zdobycie umiejętności profesjonalnej oceny zachowań ucznia.
2. Zdobycie umiejętności sprawnego posługiwania się technikami, metodami i narzędziami diagnozującymi obszary aktywności zachowań ucznia.
3. Wypracowanie kryteriów dobrej i złej oceny z zachowania.
4. Kształcenie umiejętności dostrzegania błędów i trudnych sytuacji w ocenianiu zachowania.
5. Przykłady dobrej praktyki szkolnej.
Program:
1. Przyczyny dylematów związanych z ocenianiem zachowania uczniów.
2. Trudne sytuacje, problemy, błędy w ocenianiu.
3. Wypracowanie kodeksu dla oceniających ułatwiającego dokonywania obiektywnej i wielowątkowej oceny z zachowania.
4. Przykłady dobrej praktyki.
5. Ewaluacja.
Metody:
Dyskusja, praca w grupach, gry dydaktyczne.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.