Cele:
Wyposażenie uczestników w umiejętności sprawnego komunikowania, które decydują o efektywnej współpracy w zespole i grupie pracowników organizacji wykonujących zadania wymagające koordynacji. Uczestnicy szkolenia poznają techniki sprawnej komunikacji, możliwe błędy w komunikowaniu i sposoby im zapobiegania. W licznych ćwiczeniach i grach symulacyjnych uczestnicy będą mieli okazję rozwijać nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności w zakresie podejmowania współpracy w zespole.
Ponadto dostarczenie narzędzi pomagających w rozwijaniu współpracy, komunikacji i pokonywaniu ewentualnych trudności w pracy zespołowej.
Program:
1. Znaczenie komunikacji dla efektywnej pracy zespołowej i indywidualnej
2.?Jak mówić żeby nas słuchano? ? rola nadawcy w zapewnieniu sprawności komunikacji
3. ?Jak słuchać, żeby do nas mówiono? ? rola cech odbiorcy w zapewnieniu efektywnej komunikacji
4. Komunikowanie w sytuacji perswazyjnej ? jak skutecznie przekonywać innych i bronić swoich racji
5. Komunikowanie w sytuacji trudnej i konfliktowej
6. Efektywne komunikowanie się i współpraca w zespole