Czy proces uczenia się i nauczania może przebiegać bez utrzymania dyscypliny, a co za tym idzie, czy atmosfera w klasie przy braku dyscypliny może być sprzyjająca uczeniu się?
Szkolenie nakierowane jest na budowanie samoodpowiedzialności uczniów za swoje zachowanie. W procesie uczenia się samodyscypliny dużą wagę odgrywa nauczyciel i jego postawa, która determinuje podjęte przez nauczyciela działania, mogą one wspierać właściwe zachowanie u uczniów, lub wręcz przeciwnie ? wzmacniać zachowanie niepożądane. Zajęcia poruszają zagadnienia z zakresu działań profilaktycznych, opierających się na przygotowaniu nauczyciela, klasy (miejsca) i zespołu klasowego do uczenia się samodyscypliny. Jak również wskazaniem technik i sposobów reakcji nauczyciela pozwalających na zatrzymanie niewłaściwego zachowania oraz uczenia uczniów samodyscypliny.
Adresaci szkolenia:
Wychowawcy klas, Nauczyciele, Pedagodzy, Psycholodzy.
Cele:
1. Pogłębienie wiedzy z zakresu zarządzania klasą ? wpływu zarządzania na atmosferę sprzyjającą uczeniu się.
2. Zapoznanie się z czynnikami wpływającymi na zachowania niewłaściwe uczniów oraz podejmowania działań minimalizujących owe czynniki.
3. Zapoznanie się z wybranymi technikami interwencji w sytuacji niewłaściwych zachowań uczniów.
Program:
1.Zachowania naruszające dyscyplinę ? i co dalej?
2.Czynniki wpływające na niewłaściwe zachowania.
3.Ja nauczyciel ? co mogę zrobić żeby uczniowie chcieli się zachowywać właściwie.
4.Jak reagować, żeby uczniowie uczyli się samodyscypliny ? metody i techniki (wybrane techniki).
Metody:
Wykład z elementami warsztatu (pogłębienie szkolenia w formie warsztatowej na zajęciach obejmującym budowanie strategie pracy z niewłaściwymi zachowaniami i reakcji nauczyciele uczących uczniów samodyscypliny ? warsztaty, 20 godzin dydaktycznych).
Prowadzący:
Psycholog, kilkunastoletnie doświadczenie w pracy profilaktycznej i terapeutycznej w Miejskim Ośrodku Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień w Lubinie oraz gimnazjum. Autor programu ?Przyjazna szkoła ? szkoła wolna od przemocy?, realizowanego w roku szkolnym 2009/2010 w 15 szkołach podstawowych i gimnazjach z terenu miasta Lubina. Od kilku lat zajmujący się coachingiem indywidualnym i grupowym dla nauczycieli i rodziców z zakresu rozwijania umiejętności wychowawczych tj. budowaniu postaw, umiejętności społecznych, umiejętności dyscyplinowania w podejściu demokratycznym, motywowania do zmiany zachowania dzieci i młodzieży itp. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy trenerskiej z nauczycielami i rodzicami z zakresu pracy wychowawczej szkoły. Autor i realizator programu szkoleniowego w profesjonalnym podejściu szkoły do rozwiązywania problemów wychowawczych ? ?Funkcjonalna Analiza Zachowania?, oraz współautor i realizator programu szkoleniowego ?Przeciwdziałanie Niepożądanym Zachowaniom? realizowany dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Trener w Programie wzmacniania efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III. Realizuje szkolenia dla dyrektorów szkół/placówek i przedszkoli oraz nauczycieli z zakresu ewaluacji wewnętrznej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.