Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Zapoznanie słuchaczy z dysfunkcjami dzieci w wieku przedszkolnym w obrębie parcjalnych oraz fragmentarycznych zaburzeń rozwoju.
? Doskonalenie umiejętności terapeutycznych słuchaczy w zakresie pracy z dzieckiem w obszarze: motoryki małej i dużej.
? Myślenia przyczynowo- skutkowego.
? Percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
2. Doskonalenie umiejętności słuchaczy w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.
3. Doskonalenie umiejętności planowania i prowadzenia terapii dziecka z deficytami rozwojowymi. Słuchacz zna i potrafi dostosować metody i formy pracy terapeutycznej do możliwości i potrzeb dziecka.
4. Zapoznanie słuchaczy w deficytami w zakresie funkcjonowania społecznego.
Program:
1. Omówienie obszaru dysfunkcji dziecka w wieku przedszkolnym:
? Funkcjonowanie w normie i poza normą. Formy usprawniania,
? Najczęściej spotykane deficyty.
2. Percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo- ruchowa:
? Omówienie ćwiczeń i zabaw rozwijających i usprawniających percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową,
? Omówienie ćwiczeń i zabaw rozwijających i usprawniających percepcję i pamięć słuchową oraz koordynację słuchowo- ruchową,
? Omówienie zestawu ćwiczeń i zabaw doskonalących rozwój mowy i myślenia.
3. Omówienie ćwiczeń i zabaw rozwijających orientację zmysłową , przestrzenną i kierunkową.
4. Omówienie ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności ruchowej (ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i malej).
5. Przedstawienie problemów związanych z zaburzeniem funkcjonowania społecznego.
6. Zasady pracy nauczyciela w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami.
7. Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.
Metody:
Wykład, praca w grupach, filmy instruktażowe, burze mózgów.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi pedagog, trener umiejętności społecznych, oligofrenopedagog. Ukończyła studia z zakresu pedagogiki, oligofrenopedagogiki oraz wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka. Absolwentka studium reintegracji społecznej oraz metod psychokorekcyjnych w Warszawie. Wykładowca akademicki, trener umiejętności społecznych oraz praktyk w dziedzinie opieki i niepełnosprawności.
Od 2006 r. Asystent Instytutu Pedagogiki Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki społecznej, metodyki pracy opiekuńczo – wychowawczej, dydaktyki, resocjalizacji. Swoją praktykę doskonali w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym oraz pracy terapeutycznej z rodzicami dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.