Adresaci szkolenia:
 Rady Pedagogiczne.
Cele:
 Dostarczenie podstawowej wiedzy na temat symptomów wybranych dysfunkcji u dzieci w klasach 1-3. Przygotowanie do wstępnej diagnozy rodzaju pomocy niezbędnej wychowankowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
 Korzyści:
 Uzupełnienie i/lub utrwalenie  wiedzy nauczycieli  potrzebnej do  identyfikacji  specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci w klasach 1-3. Umożliwienie lepszego rozumienia orzeczeń i opinii psychologów.  Obniżenie lęku nauczycieli  przed inicjowaniem specjalistycznych działań wspomagających uczniów. Przygotowanie do merytorycznego informowania rodziców o nietypowym przebiegu rozwoju ich dzieci i koniecznych działaniach wspomagających ich funkcjonowanie w środowisku szkolnym.
Program:
 1. Charakterystyka symptomów wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych u dzieci w klasach 1-3:
 ?    Autyzm i  zespół Aspergera,
 ?    Zespół Downa,
 ?    ADHD,
 ?    Nerwice i depresje dziecięce,
 ?    Choroba tikowa (zespół Gilesa de la Touretta).
 2. Nieinwazyjne przekazywanie rodzicom informacji na temat niepokojących symptomów w rozwoju ich dzieci.
 3. Integrowanie wiedzy zawartej w diagnozach specjalistów ze spostrzeżeniami nauczycieli.
Metody:
 Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
 Szkolenie poprowadzi psycholog, trener. Specjalista w dziedzinie psychologii pracy, psychologii społecznej, psychologii motywacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności interpersonalnych, motywowania pracowników, technik rozwiązywania konfliktów, syndromu wypalenia zawodowego. Autorka i współautorka wielu publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
  
Termin: do ustalenia.
  
Miejsce: do ustalenia.
  
Koszt: do ustalenia.