Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Charakterystyka dziecka krzywdzonego.
2. Sposoby diagnozowania sytuacji rodzinnej dziecka.
3. Rola nauczyciela w systemie przeciwdziałania przemocy wobec dziecka.
Program:
1. Czynniki ryzyka krzywdzeniu dziecka.
2. Rodzaje przemocy.
3. Jak rozpoznać dziecko krzywdzone?
4. Odpowiedzialność nauczycieli w sytuacji krzywdzenia dziecka.
Metody:
Prezentacja multimedialna, gry dramowe z wykorzystaniem kamery wideo, analiza przypadków, dyskusja.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.