Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, dyrektorzy, personel wspomagający szkół podstawowych.
Cele:
1. Wprowadzenie zagadnień niepełnosprawności.
2. Zbudowanie warsztatu pracy w obszarze edukacji nt. osób z niepełnosprawnością.
3. Zdobycie umiejętności kształtowania postaw społecznych u uczniów ? tolerancji, wyrozumiałości, wrażliwości, empatii ? wobec dzieci niepełnosprawnych w szkole.
Program:
1. Niepełnosprawność ? definicje WHO, rodzaje, stopnie.
2. Stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością (własne, uczniów) i ich wpływ na podejmowane działania wobec osób z niepełnosprawnością.
3. Edukacja jako podstawowe źródło budowania przyjaznego klimatu integracji uczniów niepełnosprawnych z pełnosprawnymi.
4. Stworzenie metod, ćwiczeń budujących pozytywne postawy społeczne wobec uczniów z niepełnosprawnością.
5. Zbudowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem autorskich metod arterapeutycznych.
Metody:
Warsztaty z elementami wykładu, ćwiczenia, analiza problemów występujących w szkole.
Prowadzący:
Czynny psycholog z kilkunastoletnim stażem pracy z nauczycielami oraz z dziećmi, również z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorka publikacji dla dzieci przybliżających tematykę osób z niepełnosprawnością, dietetyk i psychodietety – w obszarze jej szczególnych zainteresowań leży wpływ sposobu odżywiania na funkcjonowanie człowieka, wydała książkę ? Niepełnosprawność pokarmowa. Jak dietą eliminacyjną wspierać leczenie schorzeń alergicznych, psychicznych, neurologicznych??.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.