Adresaci szkolenia:
rady pedagogiczne szkół
Cele:
Kształcenie umiejętności :
1) porządkowania wiedzy na temat ról w zespole zgodnie z profilem osobowości ,
2) dokonywania autodiagnozy własnego stylu realizowania zadań zespołowych,
3) efektywnego i kreatywnego rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych w zespole nauczycieli.
Program:
1.Autodiagnoza ról w zespole zgodnie z profilem osobowości.
2.Od rywalizacji do kooperacji czyli preferowana strategia na rozwiązywanie konfliktów w zespole
3.Zespołowa samocena współpracy, efektów komunikacji interpersonalnej oraz analiza procesu w procesie rozwiązywania problemów .
4.Wdrożenie kluczowych umiejętności pracy zespołowej do budowania mostów interpersonalnych w radzie pedagogicznej i relacjach z rodzicami .
5.Wypracowanie katalogu zasad pracy zespołowej zgodnie z kultura organizacyjną szkoły.
Metody:
prezentacja multimedialna, wykład interaktywny, test diagnostyczny, symulacja, autoprezentacja liderów zespołów, dyskusja, grupy eksperckie
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący:
certyfikowany edukator MEN. Doświadczenie zawodowe: nauczyciel ? doradca metodyczny, nauczyciel – konsultant.
Autor programów kursów i warsztatów grantowych, trener i ekspert w projektach edukacyjnych MEN, CODN, ORE, MCDN itp.