Edukacja do uczenia się stawia przed nauczycielami zadanie takiego budowania oferty edukacyjnej, która umożliwi uczniom pełen rozwój. Zbieranie, analizowanie i interpretowanie informacji o skuteczności podejmowanych w placówce działań pozwala aktywnie rozwiązywać autentyczne problemy, kryzysy i konflikty.
Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, dyrektorzy i pracownicy oświaty.
Cele:
1.Wskazanie ważnej roli wszystkich pracowników szkoły/placówki (całej społeczności szkolnej/placówki) w doprowadzaniu do jakościowego jej rozwoju (rozumianego, jako coraz wyższego poziomu spełniania wymagań państwa)
2. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób tworzyć i utrwalać w szkole kulturę ewaluacji? Jak w procesie edukacyjnym zbierać informacje o rozwoju ucznia? W jaki sposób wspólnie, w radzie pedagogicznej analizować informacje i wyciągać wnioski umożliwiające podejmowanie działań służących jakościowemu rozwojowi.
Program:
1. Założenia nowego nadzoru pedagogicznego – mini wykład, dyskusja
· wymagania opisane przez państwo a szkolne wskaźniki ich realizacji,
· założenia organizacji uczących się, warunki uczenia się nauczycieli i zespołowego rozwiązywania problemów
2. Monitorowanie efektów kształcenia. Źródła informacji – ćwiczenia
· sposoby analizowania wyników egzaminów zewnętrznych
· wypracowanie wewnątrzszkolnych metod i narzędzi zbierania informacji o osiągnięciach uczniów
· analiza uzyskiwanych informacji i formułowanie wniosków
3. Opisanie szkolnych wskaźników realizacji procesów edukacyjnych- ćwiczenia
· analiza działań w zakresie kształcenia i wychowania
· sposoby diagnozowania postaw, potrzeb i oczekiwań uczniów
4. Proces ewaluacji – ćwiczenia
· opisanie założeń i warunków dobrej ewaluacji
· omówienie poszczególnych etapów procesu
· ustalenie warunków realizacji ewaluacji i możliwości wykorzystania raportu.
Metody:
Warsztaty, mini wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany, pedagog, edukator w zakresie efektywnego zarządzania i uczenia się w organizacji, budowania zespołów, doskonalenia komunikacji i budowania kultury organizacyjnej. Prowadzi szkolenia dla pracowników nadzoru pedagogicznego wykorzystując swoje doświadczenia z pracy na stanowisku dyrektora i wizytatora. Specjalizuje się w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły, roli zawodowej dyrektora i wizytatora oraz w zakresie rozwoju organizacyjnego szkoły. Posiada własne opracowania i raporty w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia po zgłoszeniu się min. 6 uczestników. Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są w trybie ciągłym.
Szkolenie obejmuje: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Koszt: do ustalenia.