Adresaci szkolenia:
Nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
– potrafi stworzyć projekt ewaluacji,
– potrafi na podstawie projektu ewaluacji opracować narzędzia badawcze,
– opracowuje harmonogram ewaluacji na rok szkolny.
Program:
Etap I: jak opracować projekty i narzędzia badawcze do ewaluacji wewnętrznej prowadzonej przez zespoły nauczycieli ? praktyczne warsztaty szkoleniowe (wrzesień – październik 2013).
W programie szkolenia:
Jak należy rozumieć definicję ewaluacji przyjętą w rozporządzeniu?
– Ewaluacja w praktyce szkolnej a teoria ewaluacji, czyli o tym, jak nie komplikować pracy szkoły?
– Zasady projektowania ewaluacji wybranych wymagań wobec szkół i placówek.
– Metody zbierania danych w ewaluacji.
– Zasady konstruowania narzędzi badawczych do ewaluacji.
– Opracowanie harmonogramu ewaluacji na rok szkolny 2013/2014.
– Wykorzystanie wyników ewaluacji w praktyce szkolnej.
Podczas warsztatów zostaną wypracowane przez nauczycieli projekty ewaluacji wybranych wymagań MEN, narzędzia badawcze oraz harmonogram ewaluacji na rok szkolny 2013/2014.
ETAP II: analiza i ocena zgromadzonego w toku ewaluacji wewnętrznej materiału badawczego (marzec/kwiecień 2014r.).
W programie:
– ustalenie ? w jaki sposób i jakie informacje zgromadził zespół ds. ewaluacji zgodnie z harmonogramem;
– projekt ewaluacji jako podstawa do analizy zgromadzonego materiału badawczego;
– pytania kluczowe a zaprojektowane metody badawcze;
– ustalenie źródeł pozyskanych informacji ? narzędzia badawcze;
– uzyskane informacje ? jakie są wyniki ewaluacji wewnętrznej?
ETAP III: opracowanie sprawozdania (raportu) z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej ? wyniki i wnioski wypływające z prowadzonej ewaluacji (maj, czerwiec 2014 r.)
W programie:
– przykładowa struktura raportu (sprawozdania);
– zespołowe opracowanie raportu ? wyniki ewaluacji;
– jak formułować wnioski z ewaluacji wewnętrznej?
– jak wykorzystać ewaluację wewnętrzną do doskonalenia jakości pracy szkoły?
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.