Adresaci szkolenia:
1. Dyrektorzy szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
2. Nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
Cele:
1. Wprowadzenie w problematykę psychologii godności
2. Nabywanie umiejętności ochrony własnej godności (zawodowej i osobistej)
3. Rozpoznawanie symptomów manipulacji i jej przeciwdziałanie
Program:
1. Fundamenty zdrowego funkcjonowania psychicznego człowieka
2. Odczuwanie godności w codziennym życiu (zawodowym i osobistym)
– Godność nauczyciela i godność ucznia
3. Manipulacja jako punkt wyjścia dla utraty godności
4. Rozpoznawanie symptomów manipulacji
5. Emocje zaangażowane w manipulację długotrwałą
6. Rozpoznawanie symptomów stawania się ofiarą manipulacji długotrwałej
– Manipulacja jako reakcja i proces
– Podstawowe techniki manipulacji społecznej
7. Podatność nauczyciela na manipulację ze strony innych ludzi
8. Konsekwencje stresu długotrwałego i strategie radzenia sobie ze stresem
9. Utrata godności nauczyciela a pozbawianie godności podopiecznych
10. Poczucie godności własnej jako warunek szacunku dla innych
11. Odzyskiwanie godności, poczucie podmiotowości i szczęścia
Metody:
1. wykład, prezentacja multimedialna, warsztat
2. test sprawdzający poziom jakości życia nauczyciela
3. symulacja dialogu chroniącego godność osobistą, uniemożliwiającego eskalację manipulacji
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.