Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych.
Cele:
1. Zapoznanie z przepisami prawa oświatowego.
2. Podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze diagnozowania potrzeb oraz możliwości uczniów.
3. Wsparcie w zakresie dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów.
4. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Program:
1. Włączanie uczniów niepełnosprawnych do kształcenia we wszystkich typach szkół i placówek, w tym szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych, jako element elastycznego systemu kształcenia w Polsce. Obowiązki państwa w tym zakresie oraz organów prowadzących, do których uczęszczają uczniowie niepełnosprawni.
2. Diagnoza, jako rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci, w tym rozpoznawanie ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się. Specyfika dysfunkcji i jej objawów, rola współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
3. Zespołowa formuła pracy nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem ze SPE prowadząca do planowania i koordynowania udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz oceniania skuteczności podejmowanych działań. Indywidualizacja wymagań, dostosowanie treści, metod i organizacji pracy do możliwości psychofizycznych ucznia, konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Metody:
Aktywizujące metody, dyskusja związana z wykładem.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.