Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Poszukiwanie innowacyjnych oddziaływań wychowawczo – opiekuńczych
na kształtowanie postaw ucznia sprzyjających rozwojowi indywidualnemu i społecznemu (na podstawie nowego rozporządzenia MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z dnia 29 sierpnia 2012 roku).
2. Uczestnik szkolenia:
– otrzyma kompendium wiedzy na temat innowacji i zweryfikuje słowniczek pojęć kluczowych do rozumienia założeń programu wychowawczo- opiekuńczego,
– dokona rozpoznania własnych zasobów innowacyjnych,
– określi priorytetowe problemy wychowawcze do rozwiązania przy pomocy innowacji pedagogicznych,
– oceni stopień przydatności narzędzi do diagnozowania problemów szkoły,
– pozna nowe formy wspierania oddziaływań wychowawczych stosowane w różnych szkołach,
– zaproponuje sposoby promocji innowacyjnych rozwiązań do celów marketingowych szkoły.
Program:
1. Kategorie i rodzaje innowacji, stopnie kreatywności innowacyjnej, źródła innowacji, typy autorstwa.
2. Ustalenie jednoznacznego rozumienia pojęć dotyczących zadań szkoły w zakresie opieki i wychowywania.
3. Identyfikacja i ocena zasobów szkoły ( nauczycieli, uczniów, rodziców, środowiska) niezbędnych do uruchomienia kreatywnych działań wychowawczych.
4. Narzędzia diagnozowania potrzeb uczniów jako źródło informacji do ustalenia priorytetów w kształceniu umiejętności społecznych.
5. Nauczyciel ?reżyserem sytuacji wychowawczych?.
6. Propozycja ?repertuaru? nowych form pracy opiekuńczo – wychowawczej: wybór, modyfikacja, adaptacja do potrzeb szkoły.
7. Inspirowanie nauczycieli do wdrożenia innowacyjnych programów np.: profilaktycznych i treningów interpersonalnych dla uczniów.
8. Promocja innowacyjnych form pracy wychowawczej szkoły w działaniach marketingowych szkoły jako element ewaluacji odroczonej.
Metody:
Prezentacje multimedialne, wybrane techniki dyskusji, praca w grupie metodą 666, ?rybi szkielet?, zespołowa mapa mentalna, diamentowe uszeregowanie, prezentacja materiałów dydaktycznych i bibliografia literatury pomocniczej.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.